Edith Stein and Maurice Merleau-Ponty

the importance of habit formation in education.

Authors

  • Patricia Moya Cañas Universidad de los Andes.

DOI:

https://doi.org/10.22199/S07198175.2015.0001.00003

Keywords:

Edith Stein, Maurice Merleau-Ponty, Habit, Education, Development

Abstract

The paper makes a comparison between Edith Stein’s and Maurice Merleau-Ponty’s view of habit in order to draw implications for education from both perspectives.

Author Biography

Patricia Moya Cañas, Universidad de los Andes.

Instituto de Filosofía.

References

AQUINO DE, TOMÁS. (1989) Suma Teológica, Madrid: BAC.

ARISTÓTELES. (1988) De anima. Madrid: Gredos.

ARISTÓTELES. (1990) Metafísica. Madrid: Gredos.

MERLEAU-PONTY. (2010) Maurice, Child Psychology and Pedagogy. The Sorbonne Lectures 1949-1952. Evanston, Illinois: Northwestern University Press.

MERLEAU-PONTY. (1949) La structure du comportement. Paris: Presses Universitaire de France.

MERLEAU-PONTY. (1945) Phénomenologie de la perception. Paris: Gallimard.

RYLE, GILBERT. (1984) The Concept of Mind. Chicago: The University of Chicago Press.

STEIN, EDITH. (2003) Estructura de la persona humana, Obras Completas, Tomo IV, Escritos Antropológicos y Pedagógicos. Burgos: Monte Carmelo.

STEIN, EDITH. (2003) Conferencias (1926-1933), Obras Completas, Tomo IV, Escritos Antropológicos y Pedagógicos. Burgos: Monte Carmelo.

STEIN, EDITH. (2005) Acto y potencia, Obras Completas, Tomo III, Escritos Filosóficos. Burgos: Monte Carmelo.

VIGO, ALEJANDRO. (2012) El cuerpo vivido: la filosofía más allá de los límites de la objetivación. EN: Historias y filosofías del cuerpo. Granada: Comares, 67-100.

Published

2015-06-30

How to Cite

Moya Cañas, P. (2015). Edith Stein and Maurice Merleau-Ponty: the importance of habit formation in education. Cuadernos De teología - Universidad Católica Del Norte (On Line), 7(1), 76-87. https://doi.org/10.22199/S07198175.2015.0001.00003

Issue

Section

Papers