Family and participation in the school.
Some basic suppositions.
DOI:
https://doi.org/10.22199/S07198175.2010.0002.00010Keywords:
Educaction, Family, School children, ParticipationAbstract
The explanations and formulas of yesterday are not useful for responding to the questions and situations of today’s society. In the specifc area of education, the effort to include parents and guardians in the educational process is a goal of authorities and educational centers. In our culture, the educational level of mother and father marks the difference in how they concern themselves and follow through with the evolutionary stages of cognitive development. The mother’s background is especially pertinent, because in our society, she is generally the one concerned with the education of the children. Since 1990, is percebed governmental and familial interest has been observed. Both want to participate and be involved in educational centers. There are documents which support parental participation and indicate the benefts possible. These allow them to apply for projects that can help them in their involvement.
References
BELTRÁN J., PÉREZ, L. (2003). Educar para el siglo XXI: Crecer, pensar y convivir en familia. Madrid: CCS, p. 203.
FLAMEY, G. et al. (2002). Participación de los Centros de padres en la educación: Ideas y herramientas para mejorar la organización. [s.l.]: CIDE, p. 10.
GONZÁLEZ, J. et al. (1998) Familia y Escuela. Madrid: Ministerio de Educación y Cultura.
GREGORIO, A. (s.d.) Participación de los padres en los centros educativos. Madrid: Deustos, p. 51.
MARDESIC, P., OYANEDER, M. (1999). Al encuentro de la familia y la escuela. Santiago de Chile: Ministerio de Educación, p. 52.
MARTÍNEZ J. (1998). Evaluar la participación en los centros educativos. Madrid: Escuela Española, p. 12.
MCCALLISTER, M. (1990). La participación de los padres y su relación con los logros de los niños: Lo que sabemos hasta ahora. Boston: Institute for Responsive Studies.
VAQUERO, E. (2004). Familia y Educación. Santiago: [s.n.], p. 125.
Published
How to Cite
Issue
Section
Los autores continúan como propietarios de sus trabajos, y pueden volver a publicar sus artículos en otro medio sin tener que solicitar autorización, siempre y cuando indiquen que el trabajo fue publicado originariamente en Revista Cuadernos de Teología (eISSN:0719-8175).