The formation of social meaning in educational practice as the father Hurtado.
DOI:
https://doi.org/10.22199/S07198175.2011.0002.00005Keywords:
Alberto Hurtado, Pedagogy, Common Good, Social MeaningAbstract
At a time when education is in crisis, when many call for a profound renewal, we need to remember that the frst doctor in Pedagogy for our country is Father Alberto Hurtado. For him, education exists to look for the formation of citizens with social meaning, i.e. to promote in the student a development with social attitude.
In this process, the teacher has a big responsibility. The student not only absorbed, but learns to look for ideas and to look for the common good. The teacher teaches through his own testimony of life and their own pedagogy.
References
DEWEY, P. (1916). Democracia y educación. [s.l. : s.n.], pp. 183-205.
HURTADO, A. (1935). El sistema pedagógico de John Dewey ante las exigencias de la Doctrina Católica. [s.l. : s.n.], p. 113.
HURTADO, A. (1936). Psicología Pedagógica. La Educación Nueva 2°. EN: Revista Católica, 81 (815), 160-169.
HURTADO, A. (1942). Puntos de educación. [s.l. : s.n.], p. 70.
HURTADO, A. (1947). Humanismo Social. [s.l. : s.n.], p. 12.
HURTADO, A. (1947). La enseñanza de la Religión en el Segundo Ciclo de Humanidades. EN: Revista Católica, 82 (932), 1011-1024.
HURTADO, A. (1952). Moral social. [s.l. : s.n.], p. 57.
HURTADO, A. (2005). Una verdadera educación. [s.l. : s.n.].
Published
How to Cite
Issue
Section
Los autores continúan como propietarios de sus trabajos, y pueden volver a publicar sus artículos en otro medio sin tener que solicitar autorización, siempre y cuando indiquen que el trabajo fue publicado originariamente en Revista Cuadernos de Teología (eISSN:0719-8175).